Louise Hove

OM LOUISE HOVE

Jag är Doctor of Chiropractic och tog min doktorsexamen 1996 i kiropraktik vid Anglo European College of Chiropractic i Bournemouth, England. Jag har samlat på mig över 20 års erfarenhet av traditionell kiropraktik behandling.

Jag drivs av ett stort engagemang och intresse för mina patienter, deras symtom och åkommor. Jag lägger ner mycket energi och närvaro i

alla behandlingar och coachar mina patienter med goda råd angående kropp och hälsa.

Sedan jag var liten har jag haft ett brinnande intresse för våra fyrbenta vänner. Hur de mår och hur man kan hjälpa dom. Hästar och hundar har alltid varit oerhört viktiga i mitt liv. För tolv år sedan vidareutbildade jag mig därför vid Hartpury College, Gloucester, England och började behandla hästar och hundars nervsystem för att förebygga och lösa upp olika symtom och problem. Djur kan precis som vi människor vara spända i ryggraden och på så vis drabbas av störningar i nervsystemet.

Louise Hove

Doctor of Chiropractic / Anglo European College of Chiropractic

Hartpury College, Gloucester, England

EXEMPEL PÅ SYMPTOM

- Akut rygg-och nacksmärta.

- Hälta

- Ovilja att hoppa in/ur bilen.

- Begränsad prestationsförmåga

- Ändrad sittposition

- Ändrat beteende så som oro, aggressivitet, apati etc

EXEMPEL PÅ SYMPTOM

- Stelhet

- Oren gång

- Korta steg

- Överkänslighet vid beröring

- Asymmetri i muskulatur

- Svårt att hålla eller fatta galopp

- Svårighet att böja/ställa i något varv

HAR DIN HUND ELLER HÄST NÅGRA SYMPTOM?

Kontaka Louise för konsultation och bokning.